Hur bör styrelsen agera för att hitta möjligheter i kristider? – Hur kan vi skapa motståndskraftiga varumärken samt scenarioplanera i styrelsen?
Vi befinner oss i en volatil omvärld. Styrelsen måste vara beredd att snabbt hantera och agera omvärldsrisker.
Kl 14:40
Dörrarna öppnas
Kl 15:00-15.10
Styrelsekraft
Uppföljning mentorprogrammet.
Kl 15.10-15.30
Lena Gilchrist
Global Trends – en kort uppdatering av “the mood of the world”. Lena presenterar de viktigaste slutsatserna från de senaste trendrapporterna.
Kl 15:30-16.15
Louise Nicolin, Sara Brandt och Liselotte Engstam
Ett samtal om omvärldsrisker, hur förbereder sig styrelsen i en volatil värld? Hur arbetar man pro-aktivt med omvärldsrisker?
Tre styrelsearbetare delar med sig av sin erfarenhet. Vilka omvärldsrisker jobbar man aktivt med och hur förbereder man sig när vi lever i en föränderlig värld? Ev missbedömningar som gjorts? Vad har man lärt sig?
Kl 16.20-16.40
Jens Lanvin
Vikten av scenarioplanering i styrelsen – hur gör man?
Konkreta råd av Jens, styrelsearbetare och Futurist
Kl 16.40-17.00
Cecilia Perlind
Hur kan man arbeta proaktivt för att varumärket ska ta mindre skada om man råkar ut för t ex en Cyberattack. Hur bygger vi ett pålitligt och starkt varumärke i kristider. Cecilia delar med sig av mångårig erfarenhet av varumärkesarbete.