Styrelsens roll i varumärkesfrågor

Den 30 november anordnade Kantar Sifo och Styrelsekraft ett gemensamt frukostseminarium om styrelsens roll i varumärkesfrågor. De flesta styrelser ser värdet av ett starkt varumärke och det finns ett intresse kring varumärkesfrågor, men hur ofta är varumärkesfrågan på styrelsens agenda?

Och hur säkrar styrelsen varumärkets värde samt vilken roll det spelar för företagets resultat?
Under seminariet delade Cecilia Perlind, head of Brand & Communication på Kantar, med sig av vilka varumärkesfrågor som är viktiga att ställa för en styrelse. Vi fick även blicka in i världens största varumärkesstudie – Brandz Z, som berättar vad som gör världens främsta varumärken framgångsrika.

Länk för att se seminariet i efterhandhttps://play.quickchannel.com/play/g9p7pf5

Seminariet är det första av tre seminarier som anordnas av Kantar Sifo i samarbete med Styrelsekraft. Det följande seminariet tar upp medarbetarskap och ledarskap i det hybrida arbetslivet. Hur ser styrelsens roll när det gäller det området?